Tussenschoolse opvang

Wij werken op de Wegwijzer met andere schooltijden. We gaan van 8.30 tot 14.45 uur naar school. U heeft de keus om uw kinderen te laten deelnemen aan de TSO of thuis te laten eten. Kinderen nemen vier dagen per week deel aan het overblijven of ze gaan altijd thuis eten. Wilt u geen gebruik maken van de TSO dan stuurt u vóór de zomervakantie een bericht naar kbsdewegwijzer_info@inos.nl.

Aan de TSO zijn verplichte kosten verbonden. De kosten zijn voor dit schooljaar vastgesteld op 140,00 euro per leerling. Bent u in het bezit van een Bredapas en kunt u deze laten zien, dan betaalt u 70,00 euro. Wordt u vrijwilliger dan verdient u 10,00 euro per dag. Als u structureel meehelpt als vrijwilliger ontvangt u 25% korting per dag op de totale TSO rekening. Komt uw kind later in het schooljaar dan is hier een verdeelsleutel voor. Deze is op te vragen bij de administratie. Alle bedragen moeten vóór 31 januari zijn voldaan. Wilt u gebruik maken van een betalingsregeling dan stuurt u een bericht vóór de zomervakantie naar kbsdewegwijzer_info@inos.nl.

Van de TSO bijdrage worden voornamelijk de medewerkers die de kinderen tijdens het buitenspelen begeleiden bekostigd. Ook schaffen we het nodige buiten speelmateriaal aan en verzorgen we een aantal trainingen voor de medewerkers.

De pauze is in drie shifts verdeeld:

shift één 11.45-12.30 groep 1/2,
shift twee 12.15-13.00 groep 3-5,
shift drie 12.45-13.30 groep 6-8.

De kinderen eten met de eigen leerkracht in de klas en spelen een half uur buiten onder toezicht van Kober en vrijwilligers. Op woensdag gaan de kinderen van groep 3 tot en met 8 van 8.30 tot 12.15 uur naar school. De groepen 1 en 2 zijn op deze dag vrij.

We stimuleren het gezond eten en verzoeken u de broodtrommel te vullen met een gezonde lunch. Koek en snoep wordt weer meegegeven naar huis. Het drinken wordt in een beker meegegeven, zodat we de afvalberg minimaliseren.

Verdere informatie zie informatieboekje.