Oudervereniging

Wat doet de oudervereniging (OV)?

De oudervereniging ondersteunt school bij de organisatie van allerlei activiteiten die onder of na schooltijd plaatsvinden. Deze activiteiten worden bekostigd vanuit de ontvangen vrijwillige ouderbijdragen en de bijdrage vanuit INOS. De oudervereniging draagt eraan bij dat alle kinderen op school kunnen genieten van een leerzame, plezierige en gezellige schooltijd.

Ouderbijdrage

Om alle activiteiten mogelijk te maken vragen we een jaarlijkse vrijwillige ouderbijdrage van € 10,00 per kind. Dit bedrag kunt u via het online betaalsysteem schoolkassa betalen. Hiervoor ontvangt u in de loop van het schooljaar een bericht in de parro-app. Indien gewenst, kunt u in termijnen of in het geval van gedeeld ouderschap uw deel betalen, hiervoor kunt u contact opnemen met de penningmeester. Naast de vrijwillige bijdrage is het ook mogelijk om een gift te doen. Elke bijdrage is van harte welkom! U kunt dit overmaken aan NL74RABO0126832625 t.n.v. Oudervereniging Teteringen-Wegwijzer. Activiteiten die van deze (ouder)bijdragen worden betaald vindt u in onderstaande lijst.

Alle leerlingen doen mee aan de activiteiten van onze school. We sluiten geen leerlingen uit omdat hun ouders de vrijwillige ouderbijdrage niet kunnen of willen betalen.

· Schoolkamp groepen 8

· Crea-ochtend: Materialen, begeleiding en workshops

· Voorleeswedstrijd: Wisselbeker

· Sinterklaasviering: Aankleding, schoencadeautjes, bezoek Sint en Piet, cadeautjes voor    de leerlingen

· Kerstviering: Aankleding, opzet kerstviering, kerstborrel

· Carnaval: Aankleding, opzet carnavalsviering

· Pasen: Aankleding, iets lekkers

· Schoolreis / educatief uitstapje: huur bussen, parkeer- en entreegelden

· Laatste schooldag: Traktatie ter afsluiting van het schooljaar

· Afscheid groep 8: Thema avond kamp, traktatie, video opname musical en ludiek       afscheid (brandweer)

· Sportdag: kleine traktatie, opzet sportdag

· Drinken en lekkers bij verschillende activiteiten

Samenstelling OV

Dit jaar bestaat de OV van De Wegwijzer uit 15 personen. Het dagelijks bestuur bestaat uit: voorzitter Esther Karmous, secretaris Mariska van Haperen en penningmeester Wendy Risseeuw. We vergaderen ongeveer 7 keer per jaar bij een van de bestuursleden thuis. Het dagelijks bestuur koppelt zaken terug naar het management van de school.

De OV bestaat verder uit: Jeanine Vroegrijk, Daniella Claveaux, Diana Vermeiden, Hanneke Smits, Linda Wijnstroom, Nena Van Oord, Sabine De Rooij, Samantha Van Zand, Simone De Jong, Sho-Ling Man, Marjolein Bovekerk en Marieke Corrias.

Samenstelling OV (foto’s)

Vergadermomenten

Eén keer per jaar, aan het begin van het schooljaar, organiseert de OV voor alle ouders haar algemene ledenvergadering. Tijdens deze vergadering wordt het jaarverslag en het verslag van de kascommissie besproken. Ook wordt de begroting voor het nieuwe schooljaar vastgesteld. Tijdens deze vergadering, maar natuurlijk ook tijdens het hele schooljaar kunnen ouders ideeën, vragen, opmerkingen kenbaar maken aan het bestuur van de OV.

Jaar- en financieel verslag

Via de onderstaande hyperlinks kunt u het jaar- en financieel verslag van schooljaar 2022-2023 vinden:

Als OV houden we u graag op de hoogte van de activiteiten, dit doen wij via:

• Parro-app
  • Nieuwsbrieven van school

Contact

Heeft u vragen en/of opmerkingen? U kunt ons mailen via: kbsdewegwijzer_oudervereniging@inos.nl